Pisanie prac licencjackich z Marketingu wymaga często od studentów całkowitego poświęcenia się działalności naukowej. W tym artykule przedstawimy Tobie całą serię ciekawych wskazówek, które ułatwią Tobie tworzenie Twojego licencjatu. Poza tym zaprezentujemy Tobie całą serię zagadnień, o których warto pisać swoją pracę dyplomową. Zapraszamy do lektury!
Tworzenie swojej pracy licencjackiej z Marketingu musisz zacząć od znalezienia odpowiedniego zagadnienia. Najlepszy temat na Twój licencjat, to ten, w którym chciałbyś się rozwijać zawodowo. Jeśli to zagadnienie o, którym piszesz, będzie tym, z którym chcesz związać swoją przyszłość zawodową, to na pewno motywacji do działalności naukowej Tobie nie zabraknie. Jak mawiał Bob Proctor „pamiętaj o swoim niezbywalnym prawie — najpierw musisz coś posiąść mentalnie, zanim zmaterializuje się to w Twoim życiu”! W poniższej tabeli przedstawiamy całą serię ciekawych zagadnień, na Twoją pracę dyplomową. Możliwe, że, któreś spośród nich, wyda się Tobie warte rozważenia!
- Projekt strategii marketingowej dla danego przedsiębiorstwa
- Sprzedaż usług i produktów za pomocą mediów społecznościowych
- Wykorzystanie influencer marketingu do sprzedaży usług i produktów
- Projekt badań marketingowych poprzedzających wprowadzenie produktu na rynek
- Ocena skuteczności kampanii reklamowej danego banku
- Budowanie świadomości marki za pomocą ambient marketingu
- Mocne i słabe strony marketingu wirusowego
- Rola kolorów w komunikacji marketingowej
- Wykorzystanie targetowania kontekstowego w działaniach marketingowych
- Ocena wykorzystania event marketingu w danym przedsiębiorstwie
Przykładowe tematy na licencjat z Marketingu
Jeśli nie możesz wybrać zagadnienia na swój licencjat z Marketingu, to jeszcze nic straconego. Zawsze możesz skonsultować się ze swoim promotorem lub sprawdzić, o czym pisano takie prace dyplomowe w latach ubiegłych. Pamiętaj o tym, żeby wybrać taki temat, do którego będziesz mieć dane, ponieważ bez nich Twoja działalność naukowa jest skazana na porażkę.
Tworzenie licencjatu z Marketingu – seria wskazówek
Mając wybrany temat, stwórz spis treści swojej pracy dyplomowej. Następnie podziel go na części. Generalnie praca licencjacka dzieli się na część teoretyczną, część badawczą i podsumowanie. Naturalnie najważniejszą częścią spośród nich jest tak naprawdę, część badawcza. Stwórz sobie plan działania, według którego, Twoja działalność naukowa będzie przebiegać. Pamiętaj, aby cele w Twojej planie działania były mierzalne, realne i umieszczone w konkretnym czasie. „Cele są kołem napędowym sukcesu”, jak słusznie mawiał Brian Tracy.
Plan działania jest ważny, ale być może jeszcze ważniejsze jest realne działanie. To, co charakteryzuje najlepszych ekspertów, to przede wszystkim połączenie dyscypliny z realizmem. Dobry naukowiec, wie, że sukces naukowy okupiony jest konkretnym wysiłkiem. Z drugiej strony, dzięki systematyce z czasem robi on postępy. “Zwycięstwo jest dla tych, którzy są gotowi ponieść jego cenę”, jak pisał kiedyś San Tzu w „Sztuce wojny”. Staraj się pisać swój licencjat z Marketingu przynajmniej dwie godziny dziennie, a będziesz uzyskiwać systematyczny progres w swojej działalności naukowej.
Kolejne wskazówki dotyczące tworzenia licencjatu z Marketingu
Tworząc swoją pracę licencjacką z Marketingu, staraj się zadbać o przyjazne otoczenie. Środowisko, w którym pracujesz, musi być z jednej strony ergonomiczne, a z drugiej strony motywujące. Zadbaj więc o takie rzeczy, jak wygodny fotel, sprawny komputer i szybki internet. Ozdabiaj swój pokój odpowiednimi plakatami oraz figurkami, które mogą motywować Ciebie do zdobywania kolejnych osiągnięć. Takie małe detale w działalności naukowej mają znaczenie. Jak słusznie mawiał kiedyś trener koszykówki John Wooden „małe detale są istotne – to małe rzeczy sprawiają, że duże rzeczy mogą się wydarzyć.”
Kolejne elementy Twojej pracy dyplomowej, które tworzysz, co jakiś czas staraj się prezentować swojemu promotorowi. On musi widzieć, czy jakość Twojego tekstu stoi na wysokim poziomie, czy też nie. Poza tym nie wykluczone, że Twój promotor będzie w stanie podpowiedzieć Tobie, co warto dodać do Twojej pracy licencjackiej z Marketingu. Jeśli będzie on pozytywnie wyrażać się o Twoim tekście naukowym, to masz niemal pewność, że zmierzasz ze swoim tekstem naukowym ku upragnionemu sukcesowi. Twój promotor powinien być dla Twojej działalności naukowej, tym, czym jest latarnia morska dla statku w ciemną noc. Wszelkie uwagi swojego promotora natychmiast wdrażaj do swojego licencjatu.
Pisanie prac licencjackich z Marketingu – parę słów zakończenia
Pisanie prac licencjackich z Marketingu z pewnością dla wielu studentów, jest bardzo ciężką przeprawą. Swój licencjat staraj się przede wszystkim traktować, jako preludium do swojego życia zawodowego. Dzięki temu tekstowi możesz stać się prawdziwym ekspertem w konkretnej odmianie marketingu. Patrząc na swoją pracę dyplomową w ten sposób, będziesz mieć motywację do codziennej, naukowej działalności.
Staraj się, aby Twój tekst naukowy, był jak najbliższy realnemu biznesowi. To, co najbardziej cenią obecnie pracodawcy to właśnie praktyczne umiejętności. Twój licencjat powinien być prawdziwym popisem Twoich unikatowych kompetencji oraz marketingowej wiedzy. Tego typu tekst, może być potem Twoim cennym atutem na rynku pracy. Jak słusznie mawiał kapitan James Cook „to, co jest napisane, jest bardziej wpływowe niż to, co zostało powiedziane”. Twoja praca licencjacka może wyróżnić Ciebie na tle innych kandydatów do pracy i mieć zasadniczy wpływ na całokształt Twojej kariery.
Wzory licencjatów z Marketingu